tokyo running days

A marathoner / newbie triathlete's training blog.

Monday, January 16

日曜日。渋谷駅伝。

日曜は渋谷駅伝だった。南蛮連合のホームグラウンド、織田フィールドで行われる極めてローカルな駅伝大会。今年は快晴の駅伝日和。雪と雨でキャンセルとなった昨年とは対照的だ。

南蛮連合は今年も笑っちゃうぐらい大混乱。走るはずの人が来なかったり、1時間ぐらい遅れてきたり、チーム編成の数が合わなかったり。それでもなんとか出走2分前ぐらいに(笑)つじつまを合わせてスタートするのだから、これはこれで名人芸といえなくもないか。

そして結果は男子一般の部優勝、男子40歳以上の部優勝&準優勝、女子準優勝。金メダル2個と銀メダル2個獲得。渋谷で一番オーガナイズが悪くて、一番速いチーム、それが南蛮連合だ(笑)。ある意味かっちょいいかも?しかし、主催者に文句を言われるのはいつも日本人メンバーなんだな。今回はアキラ君がおこられてました。ごくろうさまでした。

私は例の股関節痛のため、応援にまわる。終わった後、代々木公園1周だけジョグしてみたが、少し痛みを感じたのですぐやめてしまった。でも、痛みはかなり軽くなっている、と思う。多分レースまでには治る、と思う。

Shibuya Ekiden.

Namban Rengo's home Ekiden. As usual, we had to go through extremely messy pre race time to begin with, but once we took off, the world became our oyster! We won two gold medals (men open and men over 40) and two silver medals (men over 40 and women). I am convinced that Namban Rengo is the most disorganized and the fastest team in Shibuya. Cool!

But it's always a Japanese member who gets complaint from the organizer. This time, Akira. Sorry, and thanks.

I didn't run the ekiden due to my hip joint pain, but tried to jog a bit in Yoyogi park. After very slow 1 lap, I felt that the part hasn't been healed enough so I stopped. I still have 2 weeks. Long enough time to heal. Daijobu.

◎Today's distance: 2.5km
◎Weekly mileage: 24km (what a steep taper!)

7 Comments:

At January 16, 2006, Blogger zihuatanejo said...

私も膝が調子悪いよ~。付け根は平気になったんだけど。明日、例の整体に行ってこようと思います。右の膝がひくひくいってる。走れるんだけど、そのままにしておくとよくないし、関節が変になりそうよ。

Mikaもお大事にね。
恵比寿のタイ・ヌアボーランがメインで、鍼打ってくれるところがあるんだけど、膝は利くかな~。

Satohi

 
At January 16, 2006, Anonymous shimo said...

アキラがつかまったか、、。
どの駅伝でもコールを受けなかったりして、主催者から文句を言われてタイヘンです。
語学学校の教師が、日本語がわからない振りのテクを使うからなー。とばっちりはジャこれからはアキラということで、、。

ジョグで痛くなるんじゃ心配ですね。

 
At January 17, 2006, Anonymous りえどん said...

レース後にくる人が多かったし、コール受ける時、誰もいないし・・(いつものことといえばそうな気がする)楽しい渋谷駅伝でした。間接痛はやくよくなるように願ってます。

 
At January 17, 2006, Blogger Stephen Lacey said...

Mika, Have you learned the oyster exercise that Colin and I were doing for a couple of weeks leading up to Ohtawara? It can help the hip area, but of course I can't guarantee that it willl help in your case. I'll show you on Wednesday if you are running.

 
At January 17, 2006, Blogger Stephen Lacey said...

Sorry, not oyster, clam! I always make that mistake. Anyway, some kind of 買

The name is because you have to lie on your side with knees bent at 45 deg. Then lift the upper leg's knee, keeping hips completely still, then let it down again, so it is a bit like clam opening and closing. You do it about 20 times, then on the last one hold the knee up and count to 20. Turn over and do the other side. Repeat. Not the first day, but after a few times, you can increase to three replicates.

 
At January 18, 2006, Blogger mika t. said...

satohi, りえどん, shimoさん, Steve, thank you so much for your comments and advices.

Steve, I tried the clam exercise last night. It's hard! but looks good for my case, too. No pain while doing it. Will continue it for a while and see how it works. Thanks.

 
At September 21, 2010, Blogger A Healthy Dog said...

Concerns for running with hips and joint pain are present I can see from your comments. How do you cope with the recovery and pain?

It sounds like you are quite a determined person trying to speed up your recovery. I would love to see pictures of the places you travel.

BTW besides the clam excercise how else do you treat your hip joint pain?

 

Post a Comment

<< Home